inre styrka



Det kommer alltid finnas de dagar då man stannar upp. Man liksom hamnar utanför sin berömda bubbla av trygghet och börjar att tvivla. Tvivla på sig själv som person, sina val, handlingar och prestationer. En våg av otillräcklighet sköljer över en och med endast fingertopparna över vattenytan försöker du tappert leta hjälp. Men som första meningen på bilden ovan lyder; "jag vet att jag är mer än nog..." är slående och ytterst viktig! 

Att ta livet för givet och att nonchalera orättvisor är vanligt. Du struntar i att ta till vara på dagen för att istället skjuta upp livet till imorgon. Som om det vore en självklarhet. Det är det inte. 

En fantastisk och saknad människa, dotter, syster och en vän till mig sa en gång att vi måste börja leva i nuet. Att ta vara på dagen just idag. Och det är något som vi alla borde börja ägna en extra tanke åt. Att aldrig ta livet för givet och att försöka glädjas åt det vi har. 


Att våga tro på sig själv. Våga tro på sina mål och framtidsdrömmar. 

Jag tror på mig själv. Och är det en sak jag vet vad jag vill bli när jag blir stor - det är att vara frisk, glad och lycklig. Allt annat är en bonus. 

Tacksamhet. Tacksamhet för alla de själar runtom som ständigt stått som de guldiga klippor de är. Som visar stöd och engagemang och som vid även de mörkaste nätter alltid lyckas hålla en vid liv. 

Tack.




rent allmänt, tankar, text och poesi | |
Upp