cypern | kýpros | cyprus

 
I september förra året så var jag och min padre på en sol/bad/far&dotter-semester på Cypern, Ayia Napa. Jag tänkte dela med mig av några bilder därifrån. Bland annat för att visa hur fantastiskt vackert det är, och för att jag i nuläget helst av allt vill sätta mig på ett plan mot varmare breddgrader.
 
Här hängde vi i princip alla dagar - på Cyperns klart bästa strand Nissi Beach. Vattnet var det klaraste jag någonsin skådat och stranden i sig var fantastisk. 
 
Det är inte bara vattnet som är i toppklass här, inte. Maten också! Och att luncha med en vy av detta gjorde det hela inte direkt sämre.
 
Några meter ut i havet, vid Nissi, fanns en hög klippa som bjöd en på en utsikt över hela stranden. Otroligt magiskt! Och sen var det några våghalsar som hoppade därifrån rakt ner vid korallreven. Modigt. Men inget för varken mig eller pappsen. 
 
Det finns nog bara en sak som är säker - får du chansen så ÅK DIT! Du blir inte besviken.
 
fotografi, rent allmänt | |
Upp